Logo SindFISC

Nimeni nu poate fluiera o simfonie! Este nevoie de o orchestră pentru a o cânta!

H.E. Luccock

Informare cu privire la lucrările Consiliului Național 2025

Informare privind lucrările Adunării Generale SindFISC 2024

Repere

  • Total delegați: 64 (membri Comitetului Interinstituțional și lideri din instituțiile aflate în subordinea/coordonarea MF)
  • Prezenți: 51
  • Absenți motivat: 13
  • Invitați: 3 (Președinte CNS Cartel ALFA, Președinte FNSA, Vicepreședinte EUROFEDOP)
  • Locație: Predeal, Brașov
  • Data: duminică 30.03.2024

Hotărârile Consiliului Național

  1. Aprobarea Raportului de activitate pentru perioada aprilie 2024 - martie 2025, descărcarea de gestiune a Biroului executiv pentru activitatea sindicală aferentă;
  2. Aprobarea Raportului Comisiei de cenzori, a execuției bugetare, a bilanțului, aferent anului fiscal 2024;
  3. Aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli necesar desfășurării activității SindFISC in anul 2025;
  4. Aprobarea noului Regulament de organizare și funcționare al SindFISC, al Regulamentului Organizației de Tineret, în conformitate cu rezoluțiile Adunării Generale din anul 2024;
  5. Validarea deciziei de redistribuire a coordonării unor activității sindicale în cadrul membrilor Biroului executiv pe diferite domenii de activitate;
  6. Continuarea, tot în actuala formulă, a derulării Programului social SindPLUS+;
  7. Finanțarea asigurărilor de risc profesional, renegocierea contractului cu asiguratorii;
  8. Pregătirea, în vederea organizării la nivel național, în a doua jumătate a anului, a unor acțiuni sindicale de protest,de amploare, la București, cu impact în conștientizarea decidenților și opiniei publice, cu privire la problemele cu care se confruntă în derularea activității, finanțiștii și instituțiile angajatoare, în vederea soluționării favorabile a acestora;
  9. Continuarea demersurilor cu privire la concretizarea tuturor obiectivelor asumate de Ministerul Finanțelor și organizațiile sindicale reprezentative (conform PV din 11 august 2023), unele demarate dar tergiversate de Minister, în special referitor la identificarea/acreditarea tuturor funcțiilor specifice din sistem. Din analiza ultimelor informații apărute în spațiul public, a concluziilor prezentate delegaților la Consiliu urmare întâlnirii SindFISC - Ministrul Finanțelor, s-a luat act ca unele obiective par a fi abandonate de decidenți dar, ce este îngrijorător pentru finanțiști, și de către anumite organizații sindicale semnatare (Statutul finanțistului, Familie ocupațională distinctă, pregătire/conlucrare pentru poziționare corectă în viitoarea lege a salarizării). Beneficiind de experiența precedentelor acțiuni sindicale (egalizare salarială), SindFISC va încerca solidarizarea finanțiștilor în acțiuni, atât prin intermediul potențialilor parteneri sindicali cât și la nivel de angajați, individual în parte;
  10. Conștientizarea decizionalilor cu privire la adoptarea în interiorul sistemului instituțional MF al unui sistem de salarizare echitabil, motivațional, ținând cont de specificul activității, diversitatea ei, complexitate, asumare, performanță, disponibilitate, incompatibilități, implicare, necesar suplimentar de pregătire și perfecționare, etc;
  11. Punerea la dispoziția membrilor de sindicat a unor pachete suplimentare de servicii, adiacent celor deja operaționale, inclusiv pentru pregătirea profesională continuă a acestora;
  12. Continuarea procesului de negociere colectivă la nivelul tuturor angajatorilor, în funcție de reprezentativitatea obținută de SindFISC, în nume propriu sau delegată de la FNSA;
  13. Conștientizarea finanțiștilor cu privire la apartenența acestora la un sindicat național, care poate deveni reprezentativ, cu structuri sindicale la nivelul tuturor ordonatorilor de credite, astfel încât, prin UNITATE, finanțiștii să poată fi reprezentativi la nivel de fiecare unitate / institutie / ordonator / angajator;
  14. Continuarea acțiunilor pe calea instanțelor de judecată cu privire la recuperarea din urmă a unor sume de bani de care finanțiștii au fost privati. Demararea de noi acțiuni, pe spețe ce țin de aceleași interpretări discreționare, urmare analizei documentelor ce fac obiectul acestora.
  15. Continuarea și îmbunătățirea parteneriatelor cu organizații de profil atât pe plan intern cat și internațional.

Nicolae-Liviu Toader, Presedinte
Contact: 0742 129 478 / e-mail