Se incarca...

Comunicate

COMUNICAT DE PRESA – 01.08.2018

RISCUL PROFESIONAL AL FINANȚIȘTILOR – ASIGURAT DE CITY INSURANCE

La data de 1 august 2018, a fost parafat parteneriatul intre Sindicatul Național Finanțe Publice – SindFISC si Societatea de Asigurare – Reasigurare City Insurance, prin Transilvania Broker de Asigurare, in urma caruia angajații sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor Publice, membri SindFISC, vor beneficia de asigurarea riscului profesional și in cazul accidentelor de muncă.

Astfel, în lipsa finanțării unor astfel de produse din partea angajatorilor, Sindicatul Național Finanțe Publice – SindFISC continuă programul de servicii inițiat cu doi ani în urmă, destinat exclusiv membrilor de sindicat, finantand doua produse de asigurare, având ca obiect protecția angajaților din Finanțele publice:

  • Polița de asigurare de accidente la locul de muncă;

  • Polița de răspundere civilă profesională.

Începând cu luna august 2018, City Insurance, cea mai mare companie de pe piața asigurărilor din România, oferă membrilor SindFISC servicii de asigurare în caz de deces, invaliditate, intervenții chirurgicale, cu o acoperire de 24 de ore pe zi, pentru accidentele de muncă.

Prin polița de răspundere civilă profesională a personalului angajat, se acoperă toți membri SindFISC inregistrati pana la data de 31 iulie 2018, urmând ca membrii noi care vor fi înregistrați ulterior datei de intrare în valabilitate a poliței, să beneficieze de aceleași condiții. Sunt asigurate, în principal, prejudiciile patrimoniale cauzate de asigurați contribuabililor sau instituțiilor cu care aceștia intră în contact, ca urmare a neexecutării sau executării necorespunzătoare a actelor de control, activităților de coordonare, acordării asistenței, achizițiilor publice, operațiunilor de plăți, etc. Totodată, sunt asigurate daunele constând în amenzi, penalități ca urmare a controalelor efectuate și a actelor fiscale încheiate, în măsura în care se constată că acestea au fost aplicate eronat din culpa profesională a asiguratului, etc.

Cele două polițe sunt încheiate pentru o perioadă de 12 luni calendaristice.

Sindicatul Național Finanțe Publice – SindFISC reprezintă personalul din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcției Generale Antifraudă Fiscală, Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, Direcțiilor Generale Regionale ale Finanțelor Publice, Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar precum și din cadrul altor instituții aflate în subordinea MFP/ANAF.

Liviu TOADER, Președinte

Te. 0742 129 478, email: office@sindfisc.ro

COMUNICAT DE PRESA – 01.09.2016

INSPECTORII SI EXECUTORII FISCALI OBLIGATI DE STAT SA FINANTEZE ZILNIC ACTIVITATEA PROPRIEI INSTITUTII! PANA CAND?

Sindicatul National Finante Publice – SindFISC, reprezentant al functionarilor din sistemul institutional al Ministerului Finantelor Publice, protesteaza in mod public impotriva modului in care mare parte din angajatii Fiscului (mai putin organele operative), datorita actualei legislatii ce reglementeaza deplasarea acestora in interesul serviciului dar si a interpretarii discretionare si pe alocuri chiar abuzive, poate si din dorinta exagerata de protejare a banului public dar in mod sigur in detrimentul eficientei propriei activitati, sunt obligati sa avanseze sume considerabile din banii personali pentru deplasarea in interesul serviciului, sume ce sunt decontate la valori mult sub cele care ar trebui sa acopere cheltuielile acestor operatiuni zilnice, de multe trunchiate, ori cu intarziere. Mai mult, in unele cazuri nu se accepta chiar din start decontarea (Municipiul Bucuresti, indeosebi), inspectorii si executorii fiind obligati sa parcurga distante considerabile cu autoturismele proprii, pe cheltuiala lor, cu mijloace de transport in comun care de foarte multe ori nu corespund din punct de vedere al minimului confort sau din punct de vedere al securitatii si sigurantei transportului. Au existat cazuri in care datorita faptului ca de la statia mijlocului de transport in comun pana la sediul contribuabilului, inspectorii sau executorii au fost nevoiti sa apeleze la ajutorul contribuabililor pentru a ajunge la sediul acestora si a-si duce la bun sfarsit sarcinile de serviciu. Oare in aceste cazuri, de stabilire de obligatii suplimentare, identificare bunuri, punere de sechestre, etc. in ce limite se mai poate vorbi de obiectivitatea infaptuirii actului fiscal? De prestanta organului fiscal in impunerea autoritatii de stat se mai poate vorbi in termeni corecti atunci cand esti obligat sa te deplasezi cu mijloace de transport insalubre, supraaglomerate?

Solutia SindFISC, oferita autoritatilor responsabile de reglementarea acestei situatii, adusa la cunostinta prin adrese la nivelul ANAF, MFP, Guvern, este modificarea de urgenta a actualei HG 1860/2006 ce reglementeaza printre altele si modalitatea de decontare a deplasarilor, insa la un mod generalist sustinem noi. In opinia organizatiei noastre, se impune completarea acestei Hotarari cu prevederi exprese pentru categoriile de personal care prin natura activitatilor desfasurate sunt obligate sa faca deplasari zilnice, frecvente, ritmice, regulate si nu intamplatoare, asa cum consideram ca s-a avut in vedere la momentul elaborarii actului normativ la care facem referire, act dupa care se fac decontarile si astazi in ANAF. Pot fi luate ca exemple, modalitatile de decontare a deplasarii organelor fiscale in diferite alte state europene, organe fiscale altele decat cele operative ce beneficiaza de autoturisme de serviciu. In orice stat european,  punerea la dispozitia institutiei de catre angajat a autoturismului propriu pentru deplasari in interes de serviciu, este privita ca o necesitate si nicidecum ca si favor al institutiei facut angajatului, cum de altfel se intampla astazi, la noi. Noua modalitate de decontare trebuie sa fie incurajatoare pentru angajat si sa reprezinte prin suma decontata, o adevarata masura compensatorie a faptului ca angajatul vine in sprijinul institutiei, acoperind toate cheltuielile ocazionate de folosinta autoturismului in interesul serviciului. Timpul a demonstrat ca autoturismul cu care angajatul ANAF face deplasarea in interesul serviciului, este folosit in proportie de peste 60% exclusiv pentru institutie in exercitarea sarcinilor de serviciu.

Sindicatul National Finante Publice – SindFISC, atrage atentia ca in masura in care aceasta stare anormala ce exista la nivelul ANAF va persista si nu va fi reglementata de urgenta, in sensul celor aratate mai sus, exista posibilitatea, intr-un orizont de timp nu indepartat, al refuzului total al angajatilor ANAF, ai Fiscului Romanesc, de a-si indeplini sarcinile de serviciu, fara asigurarea conditiilor optime de deplasare si decontare a cheltuielilor.

 

Liviu TOADER, Presedinte SindFISC

Tel. 0742 129 478

Comunicat de presa – 14.06.2016

Loialitate fata de Institutia Finantelor – cu ce pret?

Tot mai multi angajati din Finantele Publice acuza conducerea institutiei de nepasare cand vine vorba de imbunatarirea unor aspecte legate de activitatea lor profesionala. Aceste aspecte, o data remediate, conduc atat la imbunatatirea performantelor institutiei in care activeaza si implicit a veniturilor colectate la bugetul general consolidat al statului, cu impact in intreaga societate romaneasca, cat si la imbunatatirea serviciilor cu contribuabilii, respectiv la creearea unui climat de parteneriat si respect reciproc.

Fara alte comentarii, redam in continuare doar cateva din plangerile venite din toata tara, cu care a fost sesizat Sindicatul National Finante Publice – SindFISC, in calitate de reprezentant al functionarilor din sistemul institutional al Ministerului Finantelor Publice :

«Doi colegi morti in trei luni, veniti dimineata la serviciu si apoi dusi de urgenta la spital, unul mort dupa o saptamana, cealalta colega dupa ce si-a mai revenit, fiind si cardiaca a mai venit dupa concediu medical doua saptamani, a avut un incident la serviciu, s-a speriat de amenintarile unui contribuabil si a plecat acasa la ora 4:30, i s-a facut rau acasa si seara la ora 10 a murit! Un coleg in aceeasi perioada a fost depistat cu cancer la gat si face citostatice acum! Eu mi-am cheltuit trei salarii pe drumuri la Cluj si Bucuresti din cauza problemelor de sanatate! Stiti cat costa o mamografie mamara? Sau o biopsie? Sau analizele pentru ca esti suspect de cancer? Sau ecografiile, RMN -urile?» (I.P.)

«Si noi am pierdut fiinte dragi…colege deosebite…care au luptat din toata puterea sa fie alaturi de noi si de familia lor…nu le pasa guvernantilor de noi…nu le pasa ca jumatate dintre noi au cistigat drepturi salariale in instanta si jumatate nu, numai ca asa a apreciat un complet sau altul, pentru aceeasi cauza…nu le pasa ca poate acele drepturi pierdute puteau prelungi viata sau chiar o puteau salva…nu le pasa ca intr-un serviciu unii cistiga mai mult ca altii, desi fac aceeasi munca …nu le pasa ca unii fac munca altora, tinand pe umeri doi – trei sau mai multi acoliti politici…nu le pasa ca e mizerie in institutii, ca nu exista minime dotari…ca urcam scarile cate patru – cinci etaje, ca e greu de reparat un lift si dupa trei – patru incercari unii dintre noi ajung la spital paralizati sau in coma ….nu le pasa ca….si ca….si ca…doamne cate se pot spune…e dureros si e trist…mai ales ca noi… da noi, colectam banii statului…si pentru noi nu exista…nimeni nu spune ca noi suntem incompatibili cu orice alta profesie (putine exceptii) si ca si dupa iesirea la pensie doi ani avem restrictii…. » (S.O.)

“Am intrat in sistem in urma cu 10 ani, fiind un om sanatos si dornic de a munci. M-am adaptat indeplinindu-mi sarcinile de serviciu cu multa constiinciozitate, ba mai mult am indragit munca pe care am desfasurat-o, fiindu-mi draga, ca si oamenii pe care i-am ajutat mereu cu tot ce am putut, DAR din devotamentul si daruirea mea nu a rezultat decat faptul ca, in urma cu patru ani, am fost diagnosticata cu cancer. M-am tratat fara sa deranjez pe nimeni cu problemele mele, familia fiind nevoita sa vanda apartamentul fetitei mele, mostenire, pentru a avea resursele materiale necesare tratamentelor si analizelor, dar nimeni nu a fost in stare sa inteleaga problemele mele, nici atunci si nici acum.” (V.M.)

«Vorbesc zilnic cu colege care merg dimineata la ghiseul unic si cred ca locul respectiv a devenit un loc cu energii negative, in care angajatii sunt surmenati, frustrati, epuizati si toate din lipsa de personal, din sarcini care ne depasesc puterea fizica si psihica, mai ales cand vine la tine un contribuabil si esti facuta in toate felurile si tu nu ai voie sa raspunzi jignirilor intrucat contribuabilul are intotdeauna dreptate! Iar aceasta problema este generala si in administratie si in trezorerie!» (T.R.)

 

Angajati care sufera de boli incurabile cauzate de stresul generat de supra-aglomerarea cu sarcini, angajati care isi pierd viata din cauza socului suferit in urma amenintarii contribuabililor, inechitati salariale intre angajati care desfasoara aceeasi munca, drepturi salariale castigate in instante, din cauza legilor care nu sunt puse in aplicare de catre angajator, lipsa dotarilor in institutii. Este strigatul de disperare al celor ce isi desfasoara activitatea in Finantele Publice si solicita raspicat finantarea activitatii desfasurate de ei.

Domnilor guvernanti, chiar nu va pasa? Acestia sunt oamenii cu sprijinul carora, domniile voastre, pot sa isi duca la indeplinire politicile de guvernare. Urmare muncii acestor oameni se pot finanta toate celelalte domenii de interes ale statului (sanatate, invatamant, infrastructura, ordine publica, aparare nationala etc).

Chiar nu va pasa???

 

Liviu Toader, in numele Comitetului Regional SindFISC

e-mail: office@sindfisc.ro

tel. 0742 129 478

COMUNICAT DE PRESA – 08.06.2016

SEMNAL DE ALARMA – Tot mai multi angajati ai Finantelor Publice nu mai ajung sa se bucure de pensii din cauza stresului profesional si conditiilor de munca precare

<<Daniela B. a decedat, în urma unei forme foarte agresive de cancer, despre care a aflat abia acum trei săptămâni. Daniela B., a lucrat mulţi ani în domenii “de foc” din Finanţe – inspectie fiscală si informatii fiscale in cadrul unei directii generale regionale.

In ultimii 10 ani asistam la o multime de cazuri de boli grave ale colegilor nostri finantisti. Unii fac apel la colegi, organizatii sindicale, pentru a solicita ajutoare umanitare. Cu toate eforturile depuse, unii dintre ei ne-au parasit mult prea devreme. >>>

Sindicatul National Finante Publice – SindFISC atrage atentia, ca pentru buna functionare a institutiilor statului, pentru alimentarea corespunzatoare a bugetului general consolidat, sanatatea funcţionarilor publici din Finantele Publice, este vitala. In contextul in care medicina moderna a stabilit o legatura certa si directa intre stres si unele boli cronice, precum: boli de inimă, diabet, depresii, infertilitate, sau cel mai grav, diferite forme de cancer, dar si faptul ca acestea au devenit un fenomen foarte frecvent in ultima perioada printre angajatii institutiei, ne vedem responsabili de a solicita si pe aceasta cale, tuturor factorilor decidenti, conducerilor MFP, ANAF, precum si a Directiilor Generale Regionale a Finantelor Publice, ca angajatori directi, actiuni ferme in vederea identificarii factorilor de stres profesional si eliminarii pe cat posibil a acestora.

In acest sens, atragem atentia asupra urmatoarelor aspecte:

  1. Multe din sarcinile primite de angajati sunt supradimensionate raportat la numarul de personal existent, astfel incat, un functionar devine suprasolicitat neuropsihic, in conditiile in care incearca sa rezolve lucrari care ar trebui executate de 2, 3 sau mai multe persoane, in cele din urma, pe alocuri, devenind chiar ineficient.

Pentru remedierea acestei situatii, solicitam ca sarcinile profesionale si indicatorii de performanta sa fie trasati pornind in primul rand de la personalul disponibil si alocarea lui pe diferitele activitati. Pentru urmarirea atingerii unor obiective clar cuantificate, numarul de personal care activeaza în diferite structuri trebuie redimensionat, în funcţie de mai multi indicatori (precum, numărul contribuabililor aflaţi în administrare, de problemele specifice concrete din fiecare domeniu de activitate, complexitatea şi multitudinea sarcinilor, dar şi de timpul fizic necesar realizarii sarcinilor).

  1. Tracasare si hartuire nejustificata in instante. La ora actuala, peste 250 de angajati ai Fiscului sunt hartuiti excesiv, tarati prin diferite anchete de contribuabili certati cu legea, indreptate in nume personal asupra lor, in conditiile in care actiunile efectuate au fost in interesul impunerii autoritatii statului, au actionat in numele institutiei.

Solutia propusa de organizatia noastra este modificarea de urgenta a cadrului legislativ, in sensul protectiei juridice a organului fiscal, atata timp cat acesta a reprezentat si actionat in numele institutiei.

  1. Functionarilor publici din Finantele Publice li se aplica acelasi tratamentsalarial liniar, fara sa se faca distinctie pe fiecare activitate in parte in functie, de importanta si complexitatea muncii lor, precum si de presiunea neuropsihicala care sunt supusi zilnic (ex. domenii cu specific aparte: inspectie fiscala, informatii fiscale, verificari fiscale, executare silita, antifrauda, juridic, audit, control intern, solutionare contestatii, etc.)

In acest sens, organizatia noastra solicita conducerilor institutiilor identificarea ocupaţiilor din domeniul Finantelor care sunt cu totul diferite de activitatile generale din institutie sau alte institutii si înscrierea lor în C.O.R., tocmai pentru a stabili corect locul şi rolul lor în societate, recunoscand astfel drepturile acestora la o valoare cat mai corecta.

In contextul negocierilor ce vor mai avea loc cu privire la noua lege a salarizarii bugetarilor, solicitam tuturor celor implicati in astfel de negocieri, Guvernanti dar si colegi de ai nostri din organizatiile sindicale, reprezentantilor societatii civile, stabilirea unor salarii decente si corecte pentru personalul din ANAF si structurile sale teritoriale, care sa asigure confortul material şi psihic al acestuia, acoperind astfel toate limitarile si interdictiile la care este supus. Facem precizarea ca in unele structuri din Finantele Publice, activitatea este comparabila, in ceea ce priveste importanta sociala, complexitatea si presiunea neuropsihica, cu cea a magistratilor, a personalului Curtii de Conturi, ori a altor categorii de functionari pentru care guvernantii le-au recunoscut un statut special, cu drepturi speciale.

  1. In cazul structurilor de Inspectie Fiscala, Executare Silita si nu numai, functionarii traiesc stresul limitarii bugetului familiei cu sumele cu care crediteaza si finanteaza institutia, in vederea asigurarii cheltuielilor necesare deplasarilor in interes de serviciu.

Solicitam, in acest sens, adoptarea unui sistem mai flexibil de alocare a cheltuielilor de deplasare, bazat pe avansuri spre decontare, acordate de catre institutie dar si o alta procedura de decontare speciala dedicata acestor activitati.

  1. Functionarii publici din Finantele Publice sunt presati zi de zi, sa finalizeze la termene prestabilite, lucrari de care raspund in nume propriu, in conditiile in care nu dispun de mijloacele logistice minim necesare (ex: supra-aglomerare de personal in birouri, tehnica de calcul depasita moral, programe informatice care functioneaza greoi sau se blocheaza frecvent, birotica, lipsa mijloace de transport in vederea deplasarilor pe teren etc).

Pentru remedierea acestei disfunctionalitati, solicitam reanalizarea programului de dotare logistica a ANAF si a structurilor sale teritoriale, avand in vedere importanta acestei institutii in colectarea fondurilor necesare bugetului general consolidat al statului, functie de care sunt finantate toate celelalte domenii publice (invatamant, sanatate, aparare, etc).

  1. Desi unele boli s-ar putea incadra in categoria bolilor profesionale, functionarii din Finante nu beneficiaza, precum alti functionari publici cu statut special, de facilitati medicale.

Propunem ca functionarii publici din Finante să beneficieze de mai multe analize medicale gratuite, iar din cercetarea anuala a dosarelor lor profesionale sa se constate în ce domenii din Finante se manifesta anumite boli care se pot incadra în categoria bolilor profesionale, sa se stabileasca cauzele care le determină, astfel incat să se poată lua masuri de preventie. De asemenea controlului psihologic trebuie sa i se acorde o importanta mai mare atat la angajare cat si pe toata durata desfasurarii activitatii.

Toate aceste probleme macină zilnic si tacut sanatatea functionarilor publici din Finantele Publice.

Sindicatul National Finante Publice – SindFISC, reprezentant al finantistilor, categorie socio-profesionala aparte, fara de care niciun conducator politic nu poate sa puna in practica politica guvernamentala, solicita implicarea tuturor celor amintiti, in solutionarea problemelor cu care ne confruntam, astfel incat sa nu mai asistam la atat de multe cazuri tragice, ca al colegei Daniela B.

 

Dumnezeu sa o odihneasca in pace!

Comitetul Regional, organ executiv de conducere al SindFISC

e-mail: office@sindfisc.ro  tel. 0742 129 478

Bucuresti, miercuri,08.06.2016

COMUNICAT DE PRESA – 02.06.2016

„GUVERNANTI, FINANTATI ACTIVITATEA FISCULUI – ALTFEL, VETI AVEA TOT MAI MULTI OAMENI IN STRADA!”

Sindicatul National Finante Publice – SindFISC, sindicat national specializat in reprezentarea angajatilor sistemului institutional al Ministerului Finantelor Publice, atrage atentia principalilor responsabili de constituirea si gestionarea bugetului tarii, in primul rand Presedintelui ANAF, Ministrului Finantelor Publice, Premierului Guvernului Romaniei, asupra faptului ca pot fi raspunzatori pentru valul de proteste de strada organizate si/sau spontane, ce pot avea loc in perioada urmatoare si indeosebi in toamna, datorita imposibilitatii implementarii unei legi a salarizarii care sa multumeasca marea parte a bugetarilor, din cauza neasigurarii unor fonduri bugetare suficiente, pentru punerea in practica a prevederilor legii si a corectiilor ce trebuiesc facute, promisiuni asumate cel putin declarativ de catre intreg spectrul politic dar neonorate si nepuse in practica, de niciun guvern.

In fapt, Sindicatul National Finante Publice – SindFISC, solicita celor trei demnitari implicarea si rezolvarea de urgenta a urmatoarelor 4 mari probleme existente in Fiscul Romanesc, probleme cunoscute de catre acestia, aduse la cunostinta domniilor lor si cu alte ocazii, prin intalniri directe cu reprezentantii sindicali sau prin diverse alte canale de comunicare, probleme care daca ar fi rezolvate, Statul Roman, ar avea de castigat, bugetul ar fi indestulat si astfel si mare parte din categoriile profesionale, ce astazi isi manifesta nemultumirile, vor putea fi constientizate de adevarata putere de finantare a salariilor:

1 – Protectia juridica a personalului ANAF, astfel incat raspunderea juridica sa nu poata fi atrasa organelor fiscale decat dupa judecarea actului de autoritate incheiat. In acest sens, in prima faza, institutia sa fie singura raspunzatoare de actul de autoritate incheiat de organul fiscal iar daca aceasta, dupa o analiza minutioasa considera ca angajatul sau, a actionat prin grava neglijenta sau cu rea credinta in relatia cu contribuabilul, atunci si numai atunci sa se ceara raspunderea disciplinara, contraventionala sau penala a propriului angajat care i-a reprezentat gresit interesele. Dincolo de faptele penale, care daca pe alocuri pot exista ca in orice institutie publica, (SindFISC  disociindu-se din start de acestea), in conditiile in care nu exista o astfel de prevedere legala in sensul in care este formulata de organizatia noastra, la ora actuala, peste 250 de angajati ai Fiscului sunt hartuiti excesiv, tarati prin diferite anchete, indreptate in nume personal asupra lor, marea majoritate speculative in vederea tergiversarii, obstructionarii si impiedicarii actiunilor de control, intimidarii organelor fiscale, demobilizarii acestora. Angajatilor reclamati nu li se acorda niciun suport juridic de catre institutie, prin invocarea inexistentei cadrului legal de a ii apara atata timp cat au fost actionati in nume personal, chiar daca au reprezentat interesele institutiei, lasandu-i sa-si faca propriile aparari, prin angajarea propriilor avocati. In tot acest timp, acesti angajati trebuie sa se concentreze si asupra activitatii celui supus controlului, altor verificari si sarcini de serviciu. In ultima perioada, acest fenomen a devenit o practica in randul unor contribuabili mai putin onesti, a dus la o demobilizare nemaintalnita in randul organelor fiscale, in special control si executare silita, cu consecinte deosebit de grave pe termen mediu si lung pentru credibilitatea institutiei si alimentarea bugetului general consolidat al statului.

Solutia propusa de organizatia noastra este modificarea de urgenta a cadrului legislativ in sensul protectiei juridice a organului fiscal, tinand cont ca exista recomandari ale forurilor internationale asumate de statul roman, de ani buni, dar neonorate inca.

2 – Regandirea unui nou plan de dotare a intregii activitati ANAF cu tehnica de calcul adecvata, performanta, programe speciale pentru evidenta, colectare, inspectie, executare si antifrauda, precum si pentru alte necesitati care asigura cresterea operativitati activitatii fiscale. La ora actuala, un important factor de ineficienta a activitatii ANAF este slaba dotare tehnica si materiala din intreg sistemul institutional. In multe locuri ea abia ajunge la nivelul anilor 2005.

3 – Pentru aparatul de inspectie fiscala, executare silita, informatii fiscale, verificari fiscale, juridic, control intern, etc, sa se elaboreze o procedura speciala de decontare a cheltuielilor de deplasare, in situatia in care in exercitarea atributiilor, personalul utilizeaza mijloace proprii de transport, tinand cont ca deplasarea la contribuabili sau instanta nu este o activitate intamplatoare (de care actualmente beneficiaza numai pentru decontarea sporadica si cu intarziere a consumului de carburant in cota fixa de 7,5 litri la 100 km), ci e una cu caracter permanent, ceea ce impune si decontarea cheltuielilor adiacente utilizarii autoturismului (uzura,asigurare,etc). Se poate urma exemplul folosit de majoritatea statelor europene.

4 Stabilirea castigului salarial din diversele structuri ale Finantelor, in concordanta cu :

– importanta sociala si complexitatea muncii pe fiecare structura;

– presiunea neuropsihica la care este supus personalul;

– restrictii legate de anumite activitati;

– performanta;

– asumarea riscurilor si mobilitatea, aria de competenta, in special in activitatile de: inspectie, executare, antifrauda, audit, juridic, verificari, informatii fiscale, achizitii publice, control intern, etc.

Organizatia noastra recomanda conducerii ANAF, ca angajator, intreprinderea demersurilor legale pentru promovarea si largirea spectrului functiei specifice in Agentia Fiscala, SindFISC sprijinind neconditionat acest posibil demers.

Pornind de la cele relatate mai sus, in opinia SindFISC, angajatii ANAF sunt singurii angajati din Romania care finanteaza intr-un procent atat de mare, din propriile salarii, activitatea institutiei, in timp ce mare parte din rezultatele bune ale Agentiei din ultima perioada se datoreaza exclusiv sacrificiului personal al multora dintre ei, daruirii muncii lor, a efortului suplimentar si mai putin al sprijinului institutional.

Acest comunicat se doreste a fi si o scrisoare deschisa adresata Presedintelui ANAF, ca direct raspunzator de soarta angajatilor institutiei pe care o reprezinta, Ministrului Finantelor Publice ca ordonator principal de credite, posibil initiator de acte normative ce tin de problemele subliniate dar si responsabil in constructia bugetului general consolidat al statului si sarcinile de colectare trasate ANAF, cat si Prim-Ministrului Guvernului Romaniei, ca factor cu putere de decizie deplina in promovarea unor acte normative ce pot duce la eficientizarea activitatii ANAF.

 

Liviu TOADER, Presedinte

Tel. 0742 129 478

COMUNICAT LEGEA SALARIZARII – 12.04.2016

Legea salarizarii unitare naste controverse! Lideri de sindicat se intrec in a transmite mesaje ca salariile functionarilor vor scadea.

Punctul de vedere oficial al SindFISC este ca aceste drepturi salariale ale functionarilor din finante nu trebuie sa fie si nu vor fi mai mici si decat cele existente in plata la acest moment.

Angajatii trebuie sa se concentreze pe munca de zi cu zi si sa nu se lase antrenati in posibile jocuri de imagine. Marea ingrijorare a noastra, si care credem ca ar trebui sa preocupe pe toti colegii nostri, este aceea ca atata timp, cat aceasta categorie socio profesionala este tratata din punct de vedere salarial in clasa generala a functionarilor (alaturi de restul tuturor functionarilor publici), pentru o perioada foarte indelungata, aceste salarii vor stagna, pana la reducerea decalajelor existente intre salariile actuale si cele din grila pentru toate categoriile de bugetari beneficiare ale legii.

Din punctul nostru de vedere, solutia este, recunoasterea specificitatii muncii celor din Fisc ca si categorie speciala, adica a functiei de inspector fiscal.

Plecand de la aceste necesitati, asa s-a nascut si proiectul SindFISC, un sindicat national doar pentru finantisti.

Numai uniti vom avea un cuvant de spus, numai prin mesaje unitare cuvantul nostru va conta!

Biroul executiv – SindFISC